Svensk Travsport och ATG har slutit ett avtal gällande sponsring av travtävlingar. Det innebär bland annat att ATG kommer att vara titelsponsor till Elitloppet fram till 2022. Dessutom är ATG fortsatt exklusiv spelbolagssponsor för Sprintermästaren på Halmstadtravet samt V75-champions och Paralympiatravet på Åbytravet. Utöver det kommer ATG att ges rätt till utökad exponering på 18 specialdagar.

— Det är väldigt glädjande att avtalet nu är i hamn. ATG är vår största samarbetspartner och för oss är det viktigt att ATG fortsatt vill bidra till att stärka upplevelsen på travbanan. Avtalet omfattar flera delar där ATG går in som sponsor på flera nivåer på olika banor, säger Maria Croon, vd på Svensk Travsport.

Sponsoravtalet är ett tilläggsavtal till det mer övergripande basavtalet som tecknats mellan Svensk Travsport och ATG. Detta sponsoravtal klargör på vilket sätt ATG får arbeta med exponering på tävlingsdagarna.

— Det känns mycket bra att vi tecknat detta viktiga sponsoravtal med Svensk Travsport, som alltid i sponsorskap så är utgångspunkten att alla parter ska vinna på samarbetet.   För ATG handlar det om att synas och samtidigt bidra till en ökad upplevelse för våra kunder vid de sportsligt största travevenemangen, säger Hasse Lord Skarplöth, vd på ATG.

En förändring i det nya sponsoravtalet gentemot det som tecknades för 2019 är att ATG går in som titelsponsor för Elitloppet på Solvalla.

— För Solvalla är det här självklart ett stort och betydelsefullt avtal. Jag är väldigt nöjd med att ATG går in och hjälper oss att lyfta Elitloppshelgen ytterligare. Elitloppet är Sveriges största travfest och därför är det glädjande att Sveriges största spelbolag också är titelsponsor, säger Jörgen Forsberg, vd på Solvalla.

Avtalet är tecknat fram till sista december 2022.

 

Pressmeddelande från Svensk Travsport

Bilden: Dijon segerdefilerar efter Elitloppet 2019. Foto: TR Bild


Andra nyheter