Solvalla och Spendrups Bryggeri tecknar nytt dryckesavtal för Solvalla och dess evenemang.
Från och med 1 januari 2020 kommer Solvalla, en av världens mest kända travbanor, att ha Spendrups som leverantör av dryck.
– Vi är såklart jätteglada över att ha gjort klart detta historiska avtal med Spendrups. Tillsammans kommer vi försöka höja gästupplevelsen på flera plan! Spendrups är en partner som vi känner kommer kunna tillföra en gedigen erfarenhet och nytänk till Solvalla, samtidigt som vi får en väldigt uppskattad och efterlängtad produktportfölj till våra restauranger. Detta är ytterligare ett steg i ledet med att knyta till oss partners som delar vår ambition att överträffa publikens förväntningar på arenaupplevelsen, säger Erik Hall, försäljningschef på Solvalla.
Solvalla och Spendrups arbetar även tillsammans med nya satsningar kring ett av idrottssveriges största sommarevenemang: Elitloppet. Under en helg samlas stora delar av Sveriges travsportsintresserade för att följa ett antal olika lopp, däribland det stora Elitloppet på söndagen.
– Elitloppshelgen är en av årets höjdpunkter för många av våra besökare. Då har vi som arrangör ett ansvar att alltid försöka förnya och förbättra oss för att ge våra gäster bästa möjliga upplevelse på plats. Med Spendrups kommer vi kunna ta ett enormt kliv i rätt riktning inför 2020, och hoppas komma med ett par riktigt spännande nyheter redan inför kommande år, säger Erik Hall.
Det blir varumärket Gränges som kommer att synas på travbanorna runt om i landet, däribland Solvalla, och på Elitloppet.
– Gränges är vårt husöl, med ursprung i bryggeriet i Grängesberg, Dalarna. Samarbetet med Solvalla och Elitloppet är en del av vår storsatsning med svenskt trav. Vi ser fram emot att med Gränges arbeta tillsammans för att skapa en fantastisk upplevelse på plats för besökarna, säger Sofia Andersson, produktchef för Gränges.
Pressmeddelande från Solvalla
Foto: Carina Olofsson